3 d’ag. 2008

proposta de carta a les AAVV d'Olot

La federació d'associacions de veïns d'Olot es proposa mobilitzar-nos per exigir la construcció urgent de la variant amb quatre carrils. Hem parlat d'enviar una carta i estem pensant que digui això:

A les Associacions de Veïns d’Olot:

Compartim amb la Federació d’ AAVV d’Olot la preocupació per la posada en funcionament del túnel de Bracons, per un increment de la intensitat del trànsit, però també per altres consideracions que no teniu en compte en el vostre comunicat, i com a entitat formada entre d’altres, per veïns d’Olot, no ens sentim representats per l’enfocament i en la majoria d’extrems en que dieu parlar en nom nostre:


1.- La inauguració de Bracons és una solució o un problema?. Això fa molt de temps que és i ha estat motiu de debat, només es va resoldre aparentment per imposicions i claudicacions polítiques, ben desafortunades i que el temps ha de dilucidar i jutjar.

2.- Comunicacions vol dir trànsit i molèsties?, efectivament, però no hauria de ser així necessàriament. Els barris que es poden veure més afectats (Les Fonts, Mar Bernat...) per no tenir una nova variant han crescut precisament al voltant d’una variant, convé recordar-ho per no caure en el mateix error. Què passarà ara a l’Hostal del Sol, Les Planotes i el Pla de Dalt?.

3.- L’estratègia de l’autovia Vic-Olot-Figueres vol situar Olot en mig d’un eix de trànsit important, però els costos d’aquesta operació son extraordinàriament alts per les característiques del territori. Tenir accessibilitat a canvi de ser un lloc de pas és un negoci dubtós si tenim en compte l’atractiu a vehicles pesants per fer una mica de drecera i estalviar alguns peatges d’autopista.

4.- Cada dia que passa es veu més necessari apostar pel tren, no parlem d’un mitjà obsolet i arraconat pels vehicles de motor, sinó d’una mobilitat estalviadora, eficient i moderna amb una projecció de futur innegable. Oblidem també que hi ha molta feina a fer per millorar la mobilitat a la ciutat i comarca, que el transport públic no arriba als mínims per ser eficient i competitiu o que els viatges a Barcelona resulten tan cars i d’horaris tan limitats que animen a anar en vehicle particular. No es millor mobilitzar-se per demanar transports públics als polígon, un tren adequat, o millorar la mobilitat de les bicicletes dins i a la perifèria de la ciutat.. que promoure manifestacions únicament per accelerar la construcció de la nova variant, amb l’augment de trànsit corresponent?.

5.- Resulta sorprenent que la Federació d’ AAVV es reiterin una i altra vegada en el seguiment de les propostes de determinats partits polítics; de veritat que entre els seus associats hi ha aquesta unanimitat? Ens hem de preguntar si no heu sentit parlar de les mesures contra el canvi climàtic que els nostres governs ens imposaran aviat o desconeixeu que el preu del petroli pot seguir a l’alça fins a ser un recurs inabastable?.

El decantament en una posició que només veu una part del problema, fa la impressió que us costa entendre el canvi paradigmàtic que necessita el nostre model de transport. Així, repetim que no ens sentim representats per vosaltres i que ens sembla un despropòsit que pretengueu mobilitzar als veïns d’una manera tan tendenciosa o parcial. Enlloc d’això cal promoure una veritable campanya ciutadana per aconseguir el canvi de mobilitat que la situació ambiental i social del nostre país -i el nostre planeta- necessiten.


esperem que hi digueu la vostra!